Kontakta oss
Välkommen att kontakta oss genom att välja det alternativ som passar bäst i nedanstående lista. Försök att vara så detaljerad som möjligt när du kontaktar oss, det gör det lättare för oss att svara på dina frågor.
Service, support och garanti
OBS! Frågor rörande ”Nintendo eShop”, ”My Nintendo Store” och ”Nintendo Accounts” hanteras av Nintendo i Tyskland. Använd contact@nintendo.de (kommunikation sker på engelska) för att kontakta dem. Om du har frågor gällande ”My Nintendo Gold Points” eller ”Just for You Promo”, vänligen använd service@nintendo.de istället.
Snabbhjälp
Kortet är skadat, jag kan inte avläsa koden.
Detta är något som hanteras direkt av Nintendo. Följ dessa instruktioner för att be om hjälp. Ta en bild av kodkortet, det är viktigt att hela sidan med koden är synlig på bilden. Bifoga bilden OCH en bild av kvittot i ett e-postmeddelande till
Koden fungerar inte! Jag får bara ett felmeddelande.
Tänk på att koder är avsedda att användas i Nintendo eShop på din konsol samt är avsedda för en specifik region, man kan alltså inte använda en kod avsett för exempelvis den amerikanska regionen på ett svenskt konto, samma sak gäller med valuta. Kort laddade med pengar måste ha samma valuta som din valda region. Om du kollat detta och kortet fortfarande inte fungerar så skickar du med en bild på koden till oss via nedanståend eformulär så kollar vi närmare på problemet.
Jag fick aldrig koden som skulle ingå i mitt digitala köp.
Koder som delas ut i samband med digitala köp skickas till samma mejladress som kvittot för köpet men kommer oftast som ett separat mejl. Kontrollera att mejlet inte sorterats som skräppost av din mailklient. Tänk på att det kan ta en liten stund innan koden skickas ut, vanligtvis får man kvittot först och koden en liten stund senare. Om koden fortfarande inte skulle ha dykt upp så kan du fylla i nedanstående formulär, bifoga gärna kvittot på ditt köp och kontrollera att du anger samma mejladress som kontot är bundet till.
Jag försöker handla på Nintendo Switch.
Kontrollera att du har täckning för köpet på det kort du använder. Dubbelkolla även att du skrivit in rätt uppgifter. Om du använder sparad kort-information bör du testa att radera den förinlagda informationen och registrera kortet på nytt. Till sist bör du även kolla med din bank eller kortföretag så att felet inte ligger hos dem. Om felet kvarstår så fyller du i nedanstående formulär. Se till att använda samma mejladress som kontot du försöker handla på är kopplat till och förklara felet.
Jag försöker handla på en Nintendo 3DS, 2DS eller Wii U.
På de enheter som använder kontotypen Nintendo Network ID kan man inte längre handla med kort direkt på Nintendo eShop. Du behöver skapa ett Nintendo Account (om du inte redan har ett) på hemsidan my.nintendo.com och sedan slå ihop detta med ditt NNID för att sedan kunna lägga in pengar via ditt NA som du kan använda på ditt NNID på eShopen på din konsol. Tänk på att skapa kontot för samma person som ert NNID är skapat för.
Nintendo Network ID (Nintendo 3DS / 2DS and Wii U).
Om du begärt nytt lösenord men inte fått det så bör du alltid kontrollera skräpposten för satt säkerställa att mejlet inte hamnat där. Om du inte kan begära nytt lösenord själv via konsolen så kan du fylla i nedanstående formulär, så hjälper vi dig att lösa detta. Tänk på att använda samma adress som kontot är bundet till. Om er ursprungliga mejladress inte går att använda kommer vi begära lite andra uppgifter för att bekräfta att ni äger kontot. Tänk på att det inte är tillåtet att överta någon annans konto.
Nintendo Account (Nintendo Switch).
Du kan begära ett nytt lösenord på hemsidan där du skapade och hanterar ditt Nintendo Account: accounts.nintendo.com/. Om du begärt nytt lösenord men inte fått det så bör du alltid kontrollera skräpposten för satt säkerställa att mejlet inte hamnat där. Om felet är relaterat till kontots mejladress så behöver ni fylla i nedanstående formulär, så kikar vi på problemet. Tänk på att det inte är tillåtet att sälja eller överlåta sitt konto till någon annan, kontot är personligt.
Om du har problem med tvåstegsautentisering eller inte längre har tillgång till e-postadressen som är registrerad för Nintendo Account
Vi kan bara hjälpa dig om vi kan verifiera att du faktiskt är ägaren till kontot. För att göra detta måste du förse oss följande information:
- Nintendo Account Sign-In ID eller Nintendo Network ID (NNID måste vara länkat till ditt Nintendo Account)
- E-postadressen som är länkad till Nintendo Account
- Registrerat födelsedatum (År/Månad/Dag)
- Serienumret på den primära konsolen
- Namnet på minst tre mjukvaror som köpts via kontot
Frågor rörande ”Nintendo eShop”, ”My Nintendo Store” och ”Nintendo Accounts” hanteras av Nintendo i Tyskland. Använd
Om du misstänker att någon kapat ditt konto.
Byt genast lösenord på ditt konto och alla konton där du använder samma uppgifter. Skicka sedan mejl direkt till
Om din konsol har blivit stulen måste du göra en polisanmälan. I polisanmälan är det viktigt att konsolens serienummer finns med. Det är endast polisen som har möjlighet att begära ut information som kan göra det möjligt att spåra och hitta konsolen.
Du kan återställa din PIN här: www.nintendo.co.uk/pinreset
Om inte det fungerar kan vi hjälpa dig med detta. Se till att du har konsolen framför dig och ring oss på +46(0)300-50910 (öppettider - helfgfria vardagar: 08.00-12.00, 13.00-16.00)! Observera att du som ringer måste vara vuxen och att konsolen behöver vara inställd på korrekt datum och tid.
Media, press och influencers
Om du har en fråga gällande recensionskoder, bildmaterial och video. Eller andra frågor gällande varumärket Nintendo kan du fylla i nedanstående med så mycket detaljer som möjligt.
Snabbinfo
Vi samarbetar med en lång rad media, influencers och streamers i sverige och är alltid intresserade av att hitta nya samarbeten för att sprida spelglädje.
Berätta gärna lite mer om dig själv och skicka gärna med länkar till dina relevanta kanaler.
Jag vill bli återförsäljare
Kul att höra att du vill bli återförsäljare. Observera att det endast är företag som kan bli återförsäljare och att vi inte säljer direkt till konsumenter. Vi vill att alla våra återförsäljare visar upp en bredd av våra produkter som en service för slutkonsumenter. Det betyder att en första beställning behöver måste innefatta hårdvara, mjukvara och tillbehör.
Snabbinfo
Innan vi kontaktar dig kommer vi att utföra en kreditkontroll.